Op zoek naar een nieuwe Kim

Geschreven op 6 juni 2023 door Kim Boswinkel

Een van onze gewaardeerde servicemonteurs, Kim, gaat ons verlaten. We vinden het superjammer, maar we gunnen hem uiteraard zijn droombaan van harte. Voor ons betekent het wel dat we op zoek moeten naar een nieuwe Kim en daar wil Kim ons graag bij helpen door wat meer over zijn ervaring als servicemonteur bij Poppe Installatietechniek te vertellen. 

'Ik weet nog dat ik als monteur solliciteerde en dat Ronny, de vorige eigenaar, me aannam als servicemonteur. Daar ben ik, terugkijkend op 14 jaar in deze functie bij Poppe, blij om. De diversiteit van de werkzaamheden en de combinatie van onderhoudswerk en storingsdienst vind ik echt leuk. Waarom ik dan toch wegga? Vanwege de brandweer.

Van mijn hobby mijn werk maken

De brandweer is een grote hobby van me en nu krijg ik de kans om er, na 24 jaar vrijwilligerswerk, mijn werk van te maken. Ik ga werken bij de brandweer van Dow. Maar als dat niet op mijn pad was gekomen, was ik servicemonteur bij Poppe gebleven. Vanwege het werk, maar ook vanwege het bedrijf.

In dit vak een schitterende toekomst

De collegialiteit bij Poppe is echt fijn. Iedereen staat voor elkaar klaar. De sfeer is goed en de uitjes en vrijdagmiddagborrel worden goed bezocht. Daarnaast krijg je bij Poppe de kans om je te ontwikkelen en dat stimuleren ze ook. En terecht, denk ik. Investeren in je kennis is belangrijk, je moet in dit vak leergierig zijn. Als je dat doet en bent, heb je in dit vak een schitterende toekomst!

Als ik een opleiding mocht aanraden, dan is het elektrotechniek. Dan begin je met een voorsprong. Toen ik begon, bestond het werk namelijk vooral nog uit onderhoud van ketels, maar tegenwoordig heb je met veel complexere warmtepompen te maken. Dat vergt veel kennis. 

Kennis én service

Behalve leergierig moet je als servicemonteur ook servicegericht zijn. Meedenken met de mensen. Dat vind ik er ook zo leuk aan. Willen mensen verduurzamen? Dan denk ik graag mee in de mogelijkheden. Gaan ze een verbouwing doen? Dan adviseer ik ze om diverse zaken gelijk mee te nemen voor de toekomst. Doe ik onderhoud en zie ik dat er slijtage aan het ontstaan is? Dan adviseer ik om bepaalde onderdelen preventief te vervangen. 

'Als de brandweer'

Bij een storing moet je 'als de brandweer' naar de klant om het probleem op te lossen. Je weet dan nooit wat je te wachten staat en hoe lang het gaat duren. Gelukkig krijg je tegenwoordig bij Poppe alle informatie overzichtelijk op je iPad te zien. Dat is wel een vooruitgang tegenover de stapels papieren bonnen waar ik vroeger mee op stap ging. 

Werktijden

Straks bij de brandweer kan ik me gelukkig ook nog met technische zaken bezighouden, zoals het testen van kleppen, brandmeldcentrale en sprinklers. Dat zou ik niet willen missen, het zit me gewoon in de vingers. De werktijden worden wel iets anders, met ook veel avonduren. Maar als servicemonteur had ik toch al geen 8-tot-5-mentaliteit. Daar wist ik wel hoe laat ik begon, maar door storingen niet altijd hoe laat ik klaar zou zijn. 
Als jij er ook zo in zit, passie hebt voor het vak en een leuk bedrijf zoekt om dit uit te oefenen, dan raad ik je Poppe van harte aan.’

Interesse in een baan bij Poppe Installatietechniek? Bekijk snel de vacatures: www.poppeinstallatietechniek.nl/werken-bij

Meer blogs

Vragen? Neem contact op!

Volg ons op social media of laat je informeren in ons inspiratiecentrum.

Bel
Bel 0114 681 243 - Hulst
Bel 0113 743 200 - Goes

24/7 bereikbaar
Mail
Bezoek
Hoofdkantoor & inspiratiecentrum
Australiƫweg 1
4561 PD Hulst
Bezoek
Inspiratiecentrum & kantoor
Columbusweg 2
4462 HB Goes