Een vertrouwde stem aan de telefoon
Geschreven op 16 september 2024 door Jacqueline
Wie kent Jacqueline niet? Jacqueline werkt in de functie van administratief medewerkster en planner op de serviceafdeling. Al 22 jaar het vaste aanspreekpunt voor het maken van een afspraak voor onderhoud en storingen!
Snel schakelen, houdt het werk leuk én interessant
‘Het is een veelzijdige baan. Voornamelijk natuurlijk de planning en afspraken maken voor de monteurs, maar daarbij komen nog allerlei andere werkzaamheden kijken. Het verzorgen van de planningsmail, onderdelen bestellen en klaarleggen, telefoontjes omtrent storingen en onderhoud en nog veel meer. Het snelle schakelen betreft de planning, om bijvoorbeeld zo snel mogelijk een monteur langs te sturen bij een klant met een storing, is steeds weer een uitdaging. Dit maakt het werk leuk én interessant. De werkzaamheden in mijn eigen agenda kunnen een halfuur na het begin van de dag alweer helemaal van de baan zijn.
Een bijzondere band
Het contact met Poppe-klanten is ontzettend leuk en bijzonder. Je bouwt een band op met iemand, zonder ze echt te kennen. Ook andersom, is die herkenbaarheid er. Zo hoor ik af en toe “aah, is het jaar weeral om?”, daar kan ik enorm van genieten. Niet alleen met klanten heb ik contact, ook met de monteurs is er contact. We houden elkaar scherp. Door goede planning en voorbereiding van het werk, wordt er zo min mogelijk gebeld. Tenzij noodzakelijk, dan doen we dat zeker. Deze samenwerking met de mannen werkt super.
Van papier naar digitaal
Ik weet nog goed, toen ik net bij Poppe Installatietechniek werkte, dat de planning via een Excel bestand werd gemaakt en de bonnen door de monteurs geschreven werden. Alles werd handmatig ingevoerd en je was niet op de hoogte van hoe de dag bij de monteurs verliep. Lopen de werkzaamheden uit of liggen ze op schema? Tegenwoordig gaat alles digitaal. Op kantoor zien we of de monteur uit- of inloopt of dat alles volgens schema verloopt. Sinds kort versturen we zelfs afspraken per mail, die de klant kan accepteren of verzetten naar een andere dag. De omschakeling naar digitaal was niet makkelijk, maar nu zou ik niet meer terug kunnen en willen. Als je erop terugkijkt, begrijp je niet dat het op die manier allemaal goed kon verlopen.
Om trots op te zijn
Terugkijkend op die jaren, is het eigenlijk erg bijzonder om zoveel veranderingen en groei mee te maken. Begonnen bij Ronny en Marie José, inmiddels overgenomen door Stefan en Ilze. De verhuizing van Kloosterzande naar een prachtig, gloednieuw pand in Hulst. Ook het personeel heb ik enorm zien groeien naar een grote groep. Ik ben nog steeds enorm blij dat ik 22 jaar geleden op de advertentie heb gereageerd en dat ik toen ben aangenomen. Waar we nu staan, een bijzonder mooi en gezond bedrijf, wat meegaat met de tijd en waar ik een leuke baan heb. Daar ben ik trots op!’