Passie voor ons werk!

Een storing oplossen als een sudoku

Geschreven op 19 december 2019 door Chris de Smit

Mensen vragen wel eens aan me wat er zo leuk is aan mijn baan als servicemonteur. Wat ik het meest leuke vind is het oplossen van complexe storingen. Ik vergelijk het wel eens met het oplossen van een sudoku, voor het oplossen van een sudoku zijn concentratie en systematisch denken het belangrijkste. Dit geldt ook voor het oplossen van een storing.

In mijn functie als servicemonteur ben ik voornamelijk bezig met het oplossen van storingen en met het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden. Vooral in de wintermaanden is het erg druk voor mij en mijn collega’s. Wanneer de buitentemperatuur zakt naar onder de 10 graden Celsius hebben de installaties meer te lijden.

Storingsdienst bij urgentie

Onze storingsdienst is dus van het grootste belang, voornamelijk in de winterperiode. De storingsdienst houdt in dat je buiten de kantooruren de klant helpt bij urgente storingen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Wanneer is een storing dan urgent hoor ik je denken. Een storing is urgent wanneer de klant zonder verwarming zit. Of wanneer de klant in een gevaarlijke situatie terecht dreigt te komen. Of wanneer door de klant door niet handelen erge financiële schade kan gaan ondervinden. Mij geeft het echt voldoening om iemand uit de ‘nood’ te helpen.

Het belangrijkste? Werkplezier!

Ik werk nu al 14 jaar als servicemonteur en nog steeds heb ik heel veel plezier in mijn werk. Ook leer ik nog steeds bij, best bijzonder vind ik zelf. Ons team van servicemonteurs bestaat nu uit 7 personen. Lijkt het jou ook leuk om te werken als servicemonteur? Bekijk dan onze vacature eens en wie weet worden we wel collega’s!

Chris de Smit

Terug naar het overzicht

Vragen? Neem contact op!

Volg ons op social media of laat je informeren in ons inspiratiecentrum.

Bel
Bel 0114 681 243 - Kloosterzande
Bel 0113 743 200 - Goes

24/7 bereikbaar
Mail
Bezoek
Bezoek
Kom naar ons inspiratiecentrum
Columbusweg 2
4462 HB Goes